„Магазин за хората“ вече е факт – щандове с основни стоки на достъпни цени се появиха в супермаркет КООП в град Куклен. Дружеството е финансирано с държавни средства и отваря врати в 70 магазина в малки населени места в Пловдивско, предава bTV.
Стоките по програмата ще са разположени в няколко ясно обособени търговски зони, в които ще се предлагат 45 хранителни продукта, произведени в България. Те са обозначени и със специален син етикет. „Основното предимство на нашия асортимент е цената. Тя е значително по-ниска в сравнение с това, което потребителите виждат в момента в търговската мрежа. Идеята ни е хората в по-малките населени места да имат същия достъп до добри и промоционални цени, какъвто имат и в големите градове“, каза изпълнителният директор на дружеството Николай Петров.
По думите му ниските цени се постигат чрез партньорства с производители и оптимизиран бизнес модел. Той изтъкна, че дружеството работи с минимален административен екип, което позволява силно редуцирани разходи по доставка и логистика.
Възрастни хора в град Куклен посрещнаха с ентусиазъм новината за по-евтини стоки. „Много е добре! Дано да е така за постоянно, да не е само за Коледа!“, коментира пред bTV пенсионерката Блага Иванова.
„Ние работим с екип от четирима души извън Съвета на директорите. Надценката е до 10%. Нашата цел е да поддържаме възможно най-ниски цени, като същевременно гарантираме устойчивост и коректност към партньорите ни“, каза още Петров. Той изтъкна, че „Магазин за хората“ работи със стратегията „Всеки ден ниска цена“. „Това означава, че продуктът, който сме избрали като най-добър в категорията си и с най-добро съотношение цена–качество, ще бъде постоянно на тази цена, а не временно промоционално предложение“, обясни Петров.
Той посочи, че изборът на производителите е направен след задълбочено пазарно проучване и анализ на конкурентната среда. „Извършихме обиколка на всички основни конкуренти и инициирахме разговори с множество производители. От тези, които откликнаха направихме последваща оценка на качеството и цената. Само тези, при които и двата компонента присъстваха, бяха поканени на финални разговори. Намерихме златната среда, а именно наистина добри цени при гарантирано качество“, поясни Петров. Към момента „Магазин за хората“ има осигурени договорени обеми за доставки, които ще се реализират с подкрепата на партньорите от РКС – Пловдив и Централния кооперативен съюз. „Логистиката и организацията са на много високо ниво благодарение на нашите партньори. Това ни дава увереност, че можем устойчиво да поддържаме цените, включително и промоционалните, които потребителите познават от големите търговски вериги с 24/7 режим“, съобщи изпълнителният директор.
Вече са подписани договори с 11 производители, като текат допълнителни преговори. Целта е асортиментът да включва до 100 продукта, подбрани сред най-необходимите за домакинствата. „Не гоним огромен асортимент. Искаме качество, достъпност и сигурност на цената“, каза още Петров.
Компанията планира към края на февруари да има готов конкурс за логистика, като разширяването ще се осъществява концентрично. Амбицията е до края на следващата година „Магазин за хората“ да обхване цялата страна.
Освен щандовете, има и пътуващ магазин, който обслужва седем населени места по предварително изготвен седмичен график. На този етап в пътуващия магазин не се предлагат плодове и зеленчуци поради логистични ограничения, като възможността за включването им ще бъде разгледана след финализиране на логистичния модел.
От дружеството посочват, че инвестицията за съществуващите 70 обекта е минимална, като 10 млн. лева са предвидени основно като оборотен капитал. „Едва 1% от тези средства са използвани за подготовка, а 99% чакат да заработят. Договорили сме цените поне за два месеца напред да не се променят. Партньорството с КООП се гради на взаимноизгодно сътрудничество, а нашата концепция е да привлечем клиенти и допълнителни обороти. Това е направено за хората“, каза в заключение Николай Петров.

















