Община Пловдив обяви избор на изпълнител за изработване на новия Генерален план за организация на движението

Община Пловдив обяви избор на изпълнител за изработване на новия Генерален план за организация на движението

Община Пловдив стартира процедура за обществена поръчка за избор на изпълнител с предмет: „Изработване на Генерален план за организация на движението на Община Пловдив“.

Генералният план за организация на движението /ГПОД/ на град Пловдив е основен документ, касаещ правилата за движение, в който следва да намерят приложение всички законови изисквания и местните правила, които да подобрят цялостно проблемите с трафика, транспорта, паркирането, а така също да надградят съществуващите правила и норми за поведение на всички участници в движението по пътната мрежа на втория по големина град в България.

С Плана се цели оптимизиране на уличния трафик, изследват се основните закономерности на транспортните и пътническите потоци, обследва се регулирането на движението и се определят конфликтните точки с цел отстраняването им, извършва се обследване на натовареността с цел оптимизиране на маршрутите и разписанията на основните градски линии.

Новият ГПОД ще бъде изработен за трети пореден път, след като през 2013 г. Община Пловдив реализира първият такъв план, касаещ цялата територия и засягащ почти цялата пътна мрежа, който впоследствие беше надграден.

Предвижда се изготвянето на Плана за цялата територия на града, включително всички нови пътни артерии и квартали. Той освен, че ще надгради досега съществуващите правила, ще включи и новите планове на администрацията за подобряване на сигурността на пешеходците, развитие и надграждане на Системата на масовия градски транспорт, уреждане на правилата за паркиране, както и реализацията на предстоящите за въвеждане нови правила, касаещи въвеждането на зоните с ниски емисии и други, които правила следва да се представят като допълващи и адаптирани мерки, имащи отношение към развитието на транспорта в град Пловдив. По повод обсъжданията на правилата за въвеждане на зоните с ниски емисии и направените в тях предложения от обществеността, бяха приети за относими и важни, част от тези предложения, което даде повод за допълване и доработване на задачата на потенциалния изпълнител.

При разработването на документацията за обществената поръчка бяха включени всички звена и специалисти на администрацията, които имат отношение и компетентности към засегнатите процеси. Направени са изчерпателни спецификации, а в методиката за оценка са включени само обективните критерии за срок за изработка и цена. Предвижда се в работата по одобряването на новия План да се включват както специалистите от администрацията, така и всички заинтересовани държавни институции, ведомства, професионални и граждански организации.

Възложител на процедурата за избор на изпълнител е Общинско Предприятие „Организация и контрол на транспорта“. Крайният срок за участие в процедурата е 02.10.2025 г.

Публикувай коментар

Публикувай Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *