Командирът на ВВС: След кацането на F-16 е констатирано отклонение в работата на една от системите

Командирът на ВВС: След кацането на F-16 е констатирано отклонение в работата на една от системите

След кацането на F-16 е констатирано отклонение в работата на една от системите, това каза на брифинг в Министерството на отбраната командирът на Военно-въздушните сили генерал-майор Николай Русев.

„Процедурата по приемане на самолета е в ход. Тя се дели на две части – техническо и летателно. Процедурата е продължителна и самолетът не е приет, това трябва да е ясно. Самолетът ще бъде приет, когато и двете процедури са изпълнени. След техническата процедура се изпълняват минимум два полета с участието на български пилот. След като самолетът кацне и е изпълнил тези два полета и пилотът декларира, че самолетът е в летателна годност, тогава ние приемаме самолета и той влиза в експлоатация на българските ВВС“, обясни ген. Русев.

„Към момента работим заедно с екипи на „Локхийд Мартин“ и военно-въздушните сили на САЩ, които ни помагат да усвояваме самолета, да го приемаме всеки един детайл, всяка една система трябва да бъдат проверени. След кацането на самолета е констатирано отклонение в работата на една от системите, което не значи, че самолетът е счупен. Докато самолетът се приема в техническата си част това отклонение ще бъде вкарано в нормите, така че да бъде изпълнено нормално и летателното приемане на самолета на по-късен етап. Искам да е ясно, че допълнителен риск за летците, за инженерно-техническия състав и за новата авиационна техника аз няма да приема. Самолетът ще лети тогава, когато сме готови да го пуснем в полет. Това отнема време, все пак това е авиационна техника, не велосипед“, подчерта генерал-майор Николай Русев.

Той отбеляза, че докато се усвоява F-16, бойното дежурство ще се носи с МиГ 29. „МиГ 29 ще лети толкова дълго, колкото ние усвояваме F-16“, увери ген. Русев.

Командирът на ВВС се анжажира F-16 в кратки срокове да бъде въведен в оперативна готовност. „F-16 Block 70 е самолетът, който е необходим на българските ВВС. В процеса на модернизация и трансформация на българската армия F-16 Block 70 е основен елемент“, обобщи началникът на отбланата адмирал Емил Ефтимов.

По-рано днес задочно лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов и президентът Румен Радев си размениха остри реплики относно изтребителя. Бойко Борисов поиска уволнението на командира на ВВС. Президентът Радев призова правителството „да развърже кесията“ и да осигури средства, така че самолетът F-16 да бъде поддържан в оперативна готовност и да лети.

Първият български изтребител F-16 Block 70 беше посрещнат официално на 13 март по време на тържествена церемония в Трета авиобаза в с. Граф Игнатиево. Първият български самолет F-16 Block 70 се приземи на 2 април в Трета авиобаза в Граф Игнатиево. Самолетът, доставен за българските Военновъздушни сили (ВВС) от „Локхийд Мартин“, е учебно-боен (двуместен) самолет. Експлоатацията му ще започне след неговото техническо и летателно приемане от ВВС на България. Този самолет и останалите F-16 Block 70, които „Локхийд Мартин“ произвежда за българските ВВС по първия договор, ще бъдат пребазирани поетапно в нашата страна до края на 2025 г., съобщиха от Министерството на отбраната. Военновъздушните ни сили ще разполагат с една ескадрила F-16 Block 70 до края на 2027 г., когато в страната ще бъдат доставени още осем самолета по втория договор с „Локхийд Мартин“.

Публикувай коментар

Публикувай Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *