Кога ще бутат Бетонния мост и какво се случва с пробива под гарата: Отговорите от министър Гвоздейков (СНИМКИ)

Кога ще бутат Бетонния мост и какво се случва с пробива под гарата: Отговорите от министър Гвоздейков (СНИМКИ)

“Проектът с пробива под Централна гара в Пловдив трябва да бъде завършен до края на 2024 г. Смятам, че това е абсолютно реалистичен срок. Виждам недобро планиране, но вече няма как да се променят нещата. За усвояване на средствата имаме 1 година. Отворен съм за диалог и се надявам сроковете да бъдат спазени”. Това заяви пред журналисти министърът на транспорта Георги Гвоздейков, който днес инспектира на място дейностите. Днес той се запозна с проекта на място, като се срещна с представители на НКЖИ и с областния управител Илия Зюмбилев. Любопитна подробност е, че на срещата нямаше официален представител на Община Пловдив.Кога ще бутат Бетонния мост и какво се случва с пробива под гарата: Отговорите от министър Гвоздейков (СНИМКИ)

„Този проект е започнал още 2016 година. През тези години са се сменили общо осем правителства и почти два мандата на местната власт в Пловдив. Интересно е как през този дълъг период никой не е казал, че тук има проблем и се сетиха за тях със започването на предизборната кампания”, коментира още министърът. Според него, ситуацията ще се нормализира с края на изборите другата неделя.Кога ще бутат Бетонния мост и какво се случва с пробива под гарата: Отговорите от министър Гвоздейков (СНИМКИ)

Той бе категоричен, че на практика страната ни няма друг избор, освен да завърши успешно проекта. „Изправени сме пред два сериозни казуса. Единият е да кажем – спираме проекта и няма да пипаме нищо, вторият – да продължим този важен инфраструктурен проект, защото Пловдив заслужава да има добра свързаност между кварталите и добър железопътен транспорт“, каза министър Гвоздейков, като допълни, че Пловдив е важен транспортен възел не само за страната, но и в международен план.Кога ще бутат Бетонния мост и какво се случва с пробива под гарата: Отговорите от министър Гвоздейков (СНИМКИ)

Относно Бетонния мост той увери, че ремонтът ще стартира в началото на декември, като в рамките на 6 месеца след старта на същинското строителство той трябва да бъде завършен. „Работата ще бъде организирана така, че преминаването на влаковете ще бъде спряно за само 30 дни“, уточни министърът на транспорта. „Трябва да съберем търпение и да проявим сили. Грешката на Общината е , че тези инфраструктурни проекти трябва да се планират.А тук виждам недобро планиране и недобър анализ, затова са създадени проблеми с трафика. Но няма как да се върнем назад. Най-разумният подход е разговор и диалог. Имаме една година срок, който ни е дала Европа, за да подобрим инфраструктурата на Пловдив. Това трябва да бъде  опорната точка”, подчерта Гвоздейков.Кога ще бутат Бетонния мост и какво се случва с пробива под гарата: Отговорите от министър Гвоздейков (СНИМКИ)

По време на посещението му в Пловдив стана ясно, че бул. „Христо Ботев” и връзката му към бул. „Руски” и ул. „Иван Вазов” ще бъдат завършени на 15 ноември. По „Васил Априлов“ обаче има още много работа и ще се копае още една година. Ръководителят на проекта инж. Иван Бакалски обясни, че по колелото на гарата са се наложили допълнителни строителни работи по инженерната мрежа, електрически кабели, водопровод, канализация, газопровод. Това е забавило дейностите с няколко месеца. „В първоначалния проект не бяха предвидени рампи от двете страни на кръговото, но по искане на Общината и гражданите такива рампи се проектираха. Затова закъсняхме“, каза инж. Бакалски.

Публикувай коментар

1 Comments

  1. Изобщо не ме интересуват линиите им и влаковете, ни парите им!
    Този мост не трябва да се затваря преди да пуснат буквално всяка съществуваща улица и булевард в квартала! И новите пресечки м/у Талев, и Македония, и целия Южен от край до край заедно с пробива към Смирненски, и този под жп гарата, и целия Даме Груев, както и направа на нов път, зад новите Оазиси, паралелно с линията!!!
    Преди всичко това никакво затваряне на Бетонения дори и за седмица, категорично!!! Предлагам много сериозно и твърдо да се организират стачки там! Квартала е денонощно непроходим буквално! От центъра до към края на Кючука през 2/3 от деня изобщо не се минава от никъде и никак с кола, за по- малко от 40 – 50 минути!!! Това са 2 километра… не е човешко! За толкова време се стига чак в София БУКВАЛНО!!!
    пак подчертавам… много сериозно трябва да се организират стачки! Когато пуснат в движение и ремонтират от-до всичко, което описах, както и след това да ГАРАНТИРАТ, че Бетонения ще е затворен и в ремонт не повече от ДО 1 месец- тогава ще им се РАЗРЕШИ да го правят!!! Никакви линии и влакове. Това е!

Публикувай Коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *