В Пловдив ще бъдат дислоцирани част от влаковете, които ще се закупят до 2026 г. със средства от Националния план за възстановяване и устойчивост. Тяхната цел е да обслужват градската железница в града под тепетата, съобщи министърът на транспорта Георги Гвоздейков.
„Пловдив се превърна в много сериозен икономически център, който се развива с високи темпове. Той заслужава да има транспорт, който дава възможност на гражданите и на гостите да пътуват нормално и спокойно до всяка част на града, а именно това е целта на проектите, които изпълняваме тук”, посочи Гвоздейков. Той уточни, че се предвижда 15 мотриси да бъдат предоставени на Пловдив, така че да обслужва бъдещата градска железница.
Припомняме, че се предвижда железницата да има 14 спирки. Мащабният проект ще се реализира на два етапа. Единият е изграждането на вътрешния ринг в и около Пловдив, а другият – външният ринг предвижда включването и на индустриалните зони край града. Изпълнението на проекта е възложено на НКЖИ. Финансирането ще става от различни източници, основно от програма „Транспортна свързаност“ 2021 – 2027 г., механизма „Свързана Европа“, Плана за възстановяване и устойчивост, държавни и частни средства. Към момента са осигурени 250 млн. лв. от еврофонвдовете, но предварителните разчети показват, че те няма да са достатъчни.
Министър Гвоздейков защити идеята да има повече железопътни превозвачи в България. „Конкуренцията ще създаде по-добри условия на качеството на услугата, няма проблем да има втори оператор, това е добър стимул за БДЖ, защото като монополист губят връзка с действителността и си мислят, че няма да дойде никой на пазара“, заяви министър Гвоздейков за пловдивската фирма ПИМК, която взима част от превозите от държавния превозвач.