Социалната мрежа „X“, която е собственост на Илън Мъск, постави началото на нови абонаментни планове точно, когато се навършва една година от придобиването й срещу 44 милиарда долара от милиардера, предаде Франс прес. Сега мрежата има финансови трудности. Според нововъведенията потребителите могат вече да избират между три абонаментни плана – основен за 3 долара, премиум за 8 долара и премиум плюс за 16 долара месечно.
Освен предимствата, предоставяни от формулата премиум, потребителите на премиум плюс няма да виждат реклами, а техните съобщения ще бъдат по-видими, по-четени и ще предизвикват повече реакции. Най-евтиният план включва възможност за редакция на съобщението, за публикуване на видеа, които ще са по-дълги, ще има двойна идентификация, но няма да бъдат сертифицирани с прочутата синя отметка, предава БТА.
Силното намаляване на модерирането на съдържанието допълни хаоса в социалната мрежа. Много от сертифицираните акаунти започнаха да разпространяват невярна информация или слухове, много рекламодатели напуснаха „X“ и пазарната й стойност падна с 20 милиарда долара, а постъпленията от реклами намаляха наполовина, призна Мъск.
Има риск социалната мрежа да стане платена за всички. В Нова Зеландия и Филипините новите потребители трябва да плащат по долар на година, за да могат да публикуват съобщения. Идеята цели да бъдат осуетени вписванията в мрежата на акаунти-ботове – автоматизирани акаунти, които могат да послужат за изкуствено раздуване на политически послания, например.
Мъск има намерение да превърне „X“ в универсално приложение по модела на „WeChat“ в Китай, който служи и за пращане на съобщения в реално време и за онлайн плащания. Мъск вече започна да тества средство за провеждане на обаждания директно през „X“, включително чрез видеовръзка.
Вчера по повод първата годишнина от придобиване на мрежата Мъск написа в акаунта си „Свобода“ и препубликува съобщението си отпреди година, когато се похвали, че „Птичката е освободена“, визирайки вече изчезналата синя птичка, която беше символ на Туитър.