Излъчиха победител в конкурса за лого на Биосферен парк „Червената стена„. Творческото състезание се проведе по идея на Регионалната инспекция по околната среда и водите (РИОСВ) – Пловдив, съвместно с община Асеновград. Инициативата е част от проект за подпомагане на устойчивото икономическо и социално развитие на парка чрез създаване на цялостен бранд, финансиран по „Програма за участие“ на ЮНЕСКО. Членове на комисията бяха представители на РИОСВ – Пловдив, на община Асеновград, творци и фотографи. Журито разгледа и оцени 105 идейни проекта, подадени от 60 участници от страната и чужбина. Оценяването беше извършено по ясна методология, включваща критерии като концепция, дизайн, символно значение, лаконичност и приложимост.
Победител в конкурса стана Илияна Сивкова, чийто идеен проект единствено получи максималният брой от 40 точки. Графичният й стил е минималистичен, с изчистени форми и балансирана композиция, така че логото е лесно за възприемане и разпознаване в различни мащаби и среди – от указателни табели и сувенири до дигитални платформи. Цветовата палитра е изградена около топли, земни тонове и приглушено маслиненозелено и създава усещане за принадлежност към природата, автентичност и устойчивост. Авторката на логото е 29-годишна. Живее и работи като графичен дизайнер в Асеновград. Логото ще се използва за отличаване на местни производители, занаятчии и туристически услуги в региона, като подчертава връзката им с биосферния парк. То ще бъде регистрирано в Държавния регистър на търговските марки в Патентното ведомство на Република България. Това ще позволили разграничаването им от техните аналози на пазара и ще допринесе за повишаването на добавената им стойност.
Наградата, която ще получи победителката, е парична – на стойност 1000 лв. Екипът на РИОСВ – Пловдив, община Асеновград и членовете на комисията благодарят на всички участници в конкурса за вложените усилия и креативност и поздравяват Илияна Сивкова! Инициативата е част от дейностите по проект „Подпомагане на устойчиво икономическо и социално развитие на Биосферен парк „Червената стена“, чрез създаване на цялостен бранд и популяризиране на природната стойност и регионалните предимства от биосферния парк“, финансиран чрез Програмата за участие на ЮНЕСКО, насочен към подпомагане на устойчивото развитие на парка и популяризиране на неговите природни и културни ценности.