Пуснаха движението по Бетонния мост в Пловдив. В рамките на 6 месеца част от съоръжението бе съборено и изградено наново, тъй като се наложи неговото повдигане. Мостът попада в обхвата на проекта „Развитие на железопътен възел Пловдив“ на НКЖИ и бе реконструирано, за да позволи на електрическите влакове да минават безпрепятствено под него.
Бетонният мост, който вече носи името „Тодор Александров“, бе открит за движение с водосвет, отслужен от отец Павлин от храм „Света Троица“. Той пожела безаварийно пътуване по новоизграденото съоръжение. На церемонията по откриването присъстваха представители на местната и държавната власт, на НКЖИ и фирмата-изпълнител на ремонта.
Кметът на Пловдив Костадин Димитров припомни, че първоначалната идея беше мостът да бъде съборен, но благодарение на общинската администрация и Общинския съвет, влезе в проекта на НКЖИ. „Положихме много усилия, за да изместим самата реконструкция в края на периода и да използваме летните месеци, когато движението не е толкова натоварено“, каза кметът на Пловдив. По думите му през следващата година предстои обстойно обследване на конструкцията и ще се решава как да се реабилитира и да се ремонтират всички пешеходни подходи.
Временната хоризонтална маркировка е положена и са монтирани всички пътни знаци. Изпитанията за товароносимостта на моста са успешни. Пътната настилка е с дебелина над 20 сантиметра. Нови са осветлението, парапетите, мантинелите.
На практика са запазени и досегашните габарити на моста – ширината на пътя е 9 метра, с две платна по 4,50 м. Той обаче е повдигнат с около 1,40 метра спрямо предишното съоръжение. Всички разходи по събарянето на старата конструкция и строителството на новата са за сметка на НКЖИ, като те са в размер на около 5 млн. лева.
[…] каза кметът Костадин Димитров. Припомняме, че вчера бе отворен и Бетонният мост. Кметът на „Южен“ Атанас Кунчев, който също […]