Повече от 100 човека, представители на културния сектор от Пловдив, се включиха вчера в информационния ден за представяне на новата платформа и сайт Програма „Култура“ на община Пловдив: https://culture.plovdiv.bg/. Той се проведе в Голяма конферентна зала на Дома на културата „Борис Христов“ по инициатива на екипа на отдел „Култура, археология и културно наследство“ на общината.
Новата платформа е за електронно подаване на проектни предложения и електронно отчитане на дейностите, които се финансират по Наредбата за реда и условията за финансиране на проекти по Програма „Култура“, част от Календара на културните събития на Община Пловдив. Програмата бе приета с Решение № 122, взето с протокол № 6 от 11. 04. 2024 г. на Общински съвет – Пловдив. Целта на създаване на платформата е да се опрости начина на кандидатстване, процесът да бъде максимално прозрачен и да се създаде база данни, архив на всичко, което се случва в културния живот на Пловдив по Културния календар.
Това е първото обучение на културни оператори за работа с платформата, за да може от 1 август, желаещите да подават документи по предстоящите за отваряне компоненти Компонент 1 „Фестивали и значими събития“ и Компонент 4 „Произведения на пловдивски писатели и важни за града издания“, чрез нея. По другите два компонента – Компонент 2 – „Мобилност“ и Компонент 3 – „Гражданска активност“ кандидатстването е възможно и в момента. До края на настоящата година все още ще може да се кандидатства и по стария начин – на хартия през деловодството и по електронна поща.
Презентацията от обучението вече е качена в раздел „Ръководство за кандидатстване“ в активен линк „Основни етапи и стъпки при регистрация в платформата, кандидатстване за финансиране с проектно предложение, администриране и отчитане на финансиран проект“.
Предстои да бъде качен и запис от обучението, който ще бъде също от полза за заинтересованите от програмата. По време на обучението вчера, културните оператори бяха изключително активни и поставиха множество въпроси, свързани с детайли по процеса на регистрация, попълване на документите, статуса на проекта, възможности за корекция на документи, механизмите за информиране на кандидатите чрез автоматично генерирани от платформата съобщения, формулярите и процесите на отчитане.